Jak poprawnie płynąć crawl-em?

OPANOWAĆ TECHNIKĘ PŁYWANIA (2): PRZEDNI KRAWĘŻNIK (FRONT CRAWL)

Freestyle nie jest właściwie uderzeniem, ale kategorią w zawodach pływackich. Najczęstszym i najbardziej popularnym pociągnięciem w wyścigach freestyle’owych jest czołganie się, ponieważ ten styl jest najszybszy. Z tego powodu, termin freestyle jest często używany jako synonim czołgania się.

Czołganie się z przodu wymaga trzepotliwego kopnięcia nogami przy jednoczesnym sięganiu do przodu z naprzemiennymi pociągnięciami. Wykonaj poniższe 4 kroki, aby nauczyć się pływać i udoskonalić technikę czołgania się.

Krok 1: Pozycja ciała

Trzymaj ciało płasko, połóż się w wodzie twarzą do ziemi, trzymając ciało w jednej linii z powierzchnią wody.

Krok 2: Ruch ramion

Twój ruch ręki może być rozłożony do najprostszej formy składa się tylko z dwóch czynności – pociągnięcia i powrotu do zdrowia.
Pociągnij – Dłońmi do dołu, pociągnij w linii z ciałem lekko ugiętym łokciem aż do boku uda. Zaawansowani pływcy mogą wykonać S-pull, który maksymalizuje fazę ciągnięcia.
Odpoczynek – Dłońmi zbliżonymi do górnego uda, wyciągnij jedną rękę z wody z lekko ugiętym łokciem. Sięgnij do przodu po wodę ze zgiętym łokciem i wejdź do wody końcówkami palców.
Obie ręce powinny poruszać się na przemian tymi dwoma ruchami i to jednocześnie.

Krok 3: Technika oddechowa

Wybór strony do oddychania będzie zależał od tego, czy jest się praworęcznym czy leworęcznym. Podczas gdy twoja ręka jest we wczesnej fazie odzyskiwania, obróć głowę na bok w celu uzyskania szybkiego oddechu (jedna sekunda). Sztuczka polega na tym, aby z czasem przechylić głowę ruchem ręki.

Bardzo częstym błędem jest podnoszenie głowy do góry, zamiast obracania jej na boki, aby uniknąć wody do oddychania. W rzeczywistości przynosi to efekt przeciwny do zamierzonego, ponieważ zaburza to pozycję ciała i powoduje dalsze zanurzanie się w wodzie.

Krok 4: Działanie na nogi

Z rozluźnionymi i elastycznymi kostkami, skieruj palce u stóp za sobą i kopnij w górę i w dół ciągłym ruchem od ud. Kopanie z łydek nie jest tak skuteczne i prostym sposobem na skorygowanie tego jest upewnienie się, że nogi są wyprostowane podczas kopania. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w ćwiczeniach, które możesz robić w basenie, aby poprawić swoje pływanie.

Uwagi na temat koordynacji
Twoje ręce i nogi powinny poruszać się jednocześnie w cyklach
Z każdym pociągnięciem tego ramienia należy wziąć oddech po jednej stronie.
Oddech bierze się, gdy ta ręka wraca. Wydech, jak te same ramiona wchodzą do wody.
Pomocne wskazówki
Rozciągnij ramiona tak daleko, jak się da, żeby zrobić dłuższe uderzenie. Duży skok ręki jest niezbędny do szybkiego i efektywnego pływania.
Trzymaj proste ciało, aby zmniejszyć opór powietrza i ułatwić pływanie.
Weź krótkie, szybkie oddechy zamiast długich