Jak radzić sobie ze stresem?

Czy kiedykolwiek okaże się, że nawet najprostsze zadania i rozmowy mogą stać się przytłaczające i zbyt wiele do zrobienia? Czy kiedykolwiek chciałeś po prostu krzyczeć lub załamać się i płakać, ponieważ twoja głowa ściga się z tak wieloma niedokończonymi zadaniami? Jeżeli tak, możesz doświadczać wysokiego poziomu stresu. W ten dzień i wiek, everyone wydaje się prowadzić bardzo skomplikowanych i szybkich życiach wypełniających z co wydaje się jak niekończące się zadania i zobowiązania. Często zdarza się, że trudno jest zobaczyć przez całą mgłę i zrozumieć co jest, a co nie jest ważne. Nauka skutecznego radzenia sobie ze stresem może pomóc w osiągnięciu szczęścia, zdrowia i jeszcze większej wydajności w miejscu pracy.

Czym jest stres? Stres jest normalną reakcją człowieka na stan braku równowagi. Oznacza to, że kiedy coś jest „wyłączone” lub nie czuje się dobrze, Twoje ciało fizycznie reaguje na bodźce zewnętrzne. Stres sam w sobie nie ma być ani czymś pozytywnym, ani negatywnym, ma być jedynie fizyczną odpowiedzią na nadmierne bodźce. Czasami może być korzystny, ale może być również szkodliwy i szkodliwy dla zdrowia i dobrego samopoczucia fizycznego.

Powyższy wykres przedstawia zarys różnych poziomów stresu i ich wpływ na wydajność. Na przykład, gdy osoba czuje zbyt dużo stresu, może czuć się zmęczona i wyczerpana na początku, ale wkrótce potem pojawia się uczucie lęku, strachu i paniki.

Helpguide.org wyjaśnia, że „Reakcja na stres jest sposobem, w jaki ciało cię chroni. Kiedy pracujesz prawidłowo, pomaga ci być skupionym, energicznym i czujnym. W sytuacjach awaryjnych stres może uratować ci życie – dając ci dodatkową siłę do obrony, na przykład, lub pobudzając cię do trzaskania hamulcami, aby uniknąć wypadku”. Zatem stres może być „pozytywnym” lub korzystnym narzędziem.

Jednakże stanowisko to jest skierowane do osób, które doświadczają stresu, który przestaje być pomocny i zaczyna być szkodliwy. Kiedy jesteś przytłoczony stresem, możesz stać się zły, wzburzony, wycofany, przygnębiony, spięty, a nawet sparaliżowany. Te reakcje uniemożliwiają Ci zrobienie czegoś produktywnego i mogą być szkodliwe dla Twojego zdrowia psychicznego. Prawda jest taka, że stres może mieć długotrwały, szkodliwy wpływ na twoje szczęście, nastrój i fizyczne samopoczucie. Jeśli nie zaczniesz się uczyć, jak radzić sobie ze stresem w zdrowy i skuteczny sposób, możesz naprawdę wyrządzić jakąś szkodę sobie i ludziom wokół ciebie.

Spróbuj skorzystać z poniższego wykresu, aby sprawdzić, czy czujesz i odczuwasz wysoki poziom stresu.

Zrozumienie źródła i powodu twojego stresu jest pierwszym krokiem do nauki, jak zarządzać swoim stresem. Próbuje brać pod uwagę wszystkie twój źródła stresu, nawet jeśli ty stresujesz się out, i spisuje one puszek. Śledzić różne powody, dla których stajesz się zestresowany i wtedy będziesz mógł śledzić, jak rozwiązania i mechanizmy radzenia sobie z nimi, które wprowadziłeś w życie, wpłynęły na twój stres.

Co sprawia, że się martwisz? Tutaj naprawdę musisz być konkretny i ustalić dokładny powód, dla którego czujesz się zestresowany, niespokojny lub zaniepokojony.
Dlaczego to cię martwi? Czy jesteś zestresowany, ponieważ to wydarzenie, osoba lub rzecz ma bezpośredni wpływ na ciebie, czy po prostu martwisz się ze względu na to, że się martwisz?
Czy bierzesz na siebie odpowiedzialność za swój stres? Czy obwiniasz innych ludzi, wydarzenia i okoliczności za to, jak się czujesz.
Czy definiujesz „bycie zestresowanym” jako część swojej osobowości? Czy uważasz siebie za osobę nerwową, niespokojną lub zestresowaną?
Czy uważasz, że stres jest tylko chwilowy? Czy czujesz się zestresowany, ponieważ „dużo się teraz dzieje”?
Jak sobie obecnie radzisz ze stresem? Czy dysponujesz już narzędziami i mechanizmami, które pomogą Ci radzić sobie ze stresem codziennym, jak również stresem sytuacyjnym? Jak działają Twoje mechanizmy radzenia sobie ze stresem?
Zrozumienie Negatywnych Sposobów Radzenia sobie ze Stresem

Zdecydowanie istnieje wiele sposobów radzenia sobie ze stresem, który może być uznany za niezdrowy, a nawet szkodliwy. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na wszystkie negatywne sposoby radzenia sobie ze stresem, tak aby można było właściwie zarządzać stresem i radzić sobie z nim. Oto kilka złych sposobów radzenia sobie ze stresem, których należy unikać:

Palenie tytoniu, picie i nadużywanie narkotyków
Przemoc fizyczna
Argumenty słowne
Fighting
Nadmierne objadanie się lub niejedzenie
Spanie za dużo lub za mało
Stresowanie innych – gniewne wybuchy i przemoc
Wycofanie się z ludzi, w tym przyjaciół, rodziny i współpracowników
Dbaj o swoje ciało i umysł: Jednym z najważniejszych sposobów na zapobieganie stresowi i emocjonalnemu przeciążeniu jest dbanie o swoje ciało i umysł. Czy zjadłeś dziś wystarczająco dużo? Czy dobrze spałeś? Czy ćwiczysz?